Wat is het plan? Samen met The Common Affairs beginnen we een nieuw journalistiek avontuur: een zeer nauwe samenwerking tussen journalisten en ontwerpers, waarbij journalistieke verhalen op een prikkelende manier worden vormgegeven en waarbij ontwerpen journalistieke verhalen kunnen worden.
Hoe kunnen gedegen journalistiek en direct communicerend design elkaar versterken? Waterdichte sokken tegen klimaatverandering? T-shirts met URL naar een diepgravend verhaal? WC-papier met politieke teksten om je billen mee af te vegen? Alternatieve posters voor de gemeenteraadsverkiezingen? Het is aan jou.
We investeren €10.000 om de vier beste voorstellen te financieren. Als jouw project wordt uitverkoren krijg je geld en drie maanden de tijd om met jouw team van een concept tot een eindproduct te komen.
Ben je ontwerper of journalist en vind je deze samenwerking spannend?
Meld je dan voor op 17 september 2017 aan door je motivatie en cv te mailen naar info@verspers.nl.
Wees scherp en onderscheidend, want het aantal plaatsen is beperkt!
DE BROEDDAG | 20 September (10.00 — 16.00)
Als je je op 17 september aanmeldt word je uitgenodigd voor een intensieve workshop & team up dag in A-LAB in Amsterdam op 20 september. Tijdens die dag gaan we dieper in op journalistieke onderwerpen, ontwikkelen we plannen en stellen we de teams van journalisten en designers samen. Daarna heb je een week de tijd om aan je definitieve plan voor Spark Narration te werken. Op 1 oktober maken we de winnende plannen en teams bekend. Die kunnen tot en met 31 januari 2018 kunnen worden uitgewerkt.
Programma in het kort:
• 20 september (10.00 - 16.00 u) > Broeddag
• 1 oktober > Bekendmaking winnende plannen en teams
• 1 t/m 16 oktober > Concept ontwikkel fase
• 16 okt t/m 31 januari > Productiefase (incl. 3 tussentijdse pitches)
• 31 januari > Start publicatiefase