Heb jij je hart verloren aan de journalistiek? Heb je een haat-liefde verhouding met het vak door twijfel over sociale zekerheid en carrièrekansen? Ben je nog altijd overtuigd dat je het juiste werk doet of zie je je toekomst in een ander vakgebied voor je? Dan zoeken wij jou.

We nodigen je uit op deze dag waarin Creativiteit en Innovatie in de journalistiek centraal staat en we onze blik verruimen over werken in deze sector.*

Programma

10:00 uur: Inloop met koffie en thee

10.30 uur: Opening

10.45 uur: Keynote door Karel van den Berg
Bedenk eens wat nieuws! Journalist Karel van den Berg (de Mediapraktijk) geeft een keynote over creatieve denktechnieken die je helpen te komen tot meer en betere journalistieke ideeën.

11:15-16:30 uur (inclusief lunch): Workshops waarin je reflecteert op je vak en de toekomst van de journalistiek, waaronder:

- Visualisatieworkshop: Samen met kunstenaars van One Day Artist verruim je je blik over de journalistiek en visualiseer je je werk.
- Ken je publiek: hoe goed ken jij je publiek en hoe kun je aan de hand van persona’s je doelgroepen beter bereiken?
- Netwerkvisualisatie: wie heb je nodig in je werk en met wie wil je nog samenwerken?

En verder:
- Subsidie-advies van Fonds Bijzondere Journalistieke Projecten;
- Podcastcursus van Frederique De Jong;
- Pitchen met Karel van den Berg;
- Sander Heijne over de Verhalenmarkt;
- Speeddaten met designers met ACED (het beste idee voor samenwerking ontvangt een startinvestering van 1000 euro)

16:30 uur: Afsluiting en borrel

* Deze dag is onderdeel van het NWO-project ‘journalistiek ondernemerschap in actie’ van Tamara Witschge aan de Rijksuniversiteit van Groningen.

We zien ernaar uit je persoonlijk te ontmoeten op 25 mei!!

Amanda Brouwers, Frank Harbers, Geesje van Haren,
Jitse Schuurmans, Andrea Wagemans en Tamara Witschge

Voor wie?
Voor iedere journalist met vragen en ideeën over de journalistiek

Wanneer?
Vrijdag 25 mei, 10:30-17:00

Waar?
ALab, Overhoeksplein 2 Amsterdam

Voor 7,50 euro neem jij deel aan deze dag. Interesse? Koop een kaartje op de website van VersPers.